سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

در جلسه شورای اجتماعی محله احمدآباد بیان شد

ضرورت آموزش همگانی در پیشگیری از سرقت در محلات

  • کد خبر: ۳۰۲۴۴
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
ضرورت آموزش همگانی در پیشگیری از سرقت در محلات

زمانی - دبیر شهرآرا محله منطقه ١
جلسه شورای اجتماعی محله احمدآباد با دستورکار امنیت در محل در مسجد امام سجاد (ع) برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، رئیس شورای اجتماعی محله احمدآباد در این جلسه اظهار کرد: در بعضی کوچه‌های محله احمدآباد روشنایی و نور کافی وجود ندارد. علاوه بر این بوستان‌های خلوت مانند بوستان محتشمی و بوستانی در خیابان ناصر خسرو در ایجاد ناامنی محله تأثیر گذاشته است.
زهرا نجات‌زادگان افزود: شورای اجتماعی محله در مساجد بنر‌هایی نصب کرده است. ضمن اینکه پرسش‌نامه‌هایی نیز میان اهالی توزیع شده است تا مشکلات خود را بیان کنند. ساکنان نیز از این طریق بر موضوع کمبود امنیت اشاره کرده‌اند.
وی ادامه داد: در بحث امنیت می‌توان با ارگان‌های مربوط دیگر تقسیم کار کرد تا امنیت در محله برقرار شود. علاوه بر این می‌توان کلاس‌های آموزشی درباره راه‌های پیشگیری از سرقت اموال را به اهالی آموزش داد.
نایب رئیس شورای اجتماعی محله احمدآباد در ادامه بیان کرد: بسیاری از والدین به دلیل ناامنی در محله نگران فرزندان خود هستند و از رفت و آمد در شب احساس ترس دارند.
نجمه روحبخش افزود: در گذشته از پلیس‌های افتخاری در بحث امنیت کمک گرفته می‌شد اکنون نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد، زیرا افراد زیادی به این حوزه علاقه‌مند هستند.
رضا فاضل دادگر، نماینده ساکنان، نیز گفت: همراه آوردن حیواناتی مانند سگ در محله توسط برخی افراد موجب ترس و وحشت اهالی می‌شود. نیروی انتظامی باید از این اتفاق ممانعت کند و از صاحبان این حیوانات تعهد بگیرد که حیواناتشان را فقط در منزل خود نگهداری کنند و با خود به بیرون از خانه نیاورند.
وی ادامه داد: چند سال گذشته نیروی انتظامی دفترچه‌های آموزشی به مردم ارائه کرده بود که در آن به توصیه‌های امنیتی اشاره شده بود. اگر چنین چیزی ارائه شود که به‌روز باشد می‌توان به مردم اطلاع‌رسانی کرد و بر آگاهی‌شان در این زمینه افزود.
دادگر افزود: حتی می‌توان برای جلوگیری از سرقت در آپارتمان‌ها نیز بروشور‌های اطلاع‌رسانی نصب کرد تا این‌گونه مردم مراقب باشند.
نفیسه زوار، دیگر نماینده ساکنان، گفت: جواهرفروش‌های بسیاری در راسته خیابان احمدآباد مشغول به کار هستند و امنیت آن‌ها نیز ضرورت دارد. این موضوع برای ساکنان نگرانی ایجاد می‌کند. علاوه بر این تاریکی بعضی کوچه‌ها در شب موجب ناامنی شده است.
حسن حسین‌زاده قاسم‌زاده، نماینده کسبه، نیز اظهار کرد: ما شهروندان نیاز به امنیت داریم و بر این اساس گشت‌های نیروی انتظامی باید بیشتر از قبل شود.
کارشناس شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری منطقه هم در ادامه گفت: اعضای شورای اجتماعی محل می‌توانند نقاطی را که در محل بدون روشنایی هستند اعلام کنند تا شهرداری و اداره برق با همکاری یکدیگر مشکل را برطرف کنند.
محمد صدر افزود: شورای اجتماعی محلات و کلانتری می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند. ضمن اینکه این قابلیت نیز وجود داردکه ارگان‌های دیگر هم پای کار بیایند. برای مثال با ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌توان برنامه‌های مشترک برای آگاهی‌رسانی به شهروندان برگزار کرد.
سرهنگ احمد مجدی، نماینده کلانتری احمدآباد و مهمان این جلسه، نیز اظهار کرد: در بحث امنیت ۲۸ ارگان فعالیت دارند. نیروی انتظامی بیست و هفتمین ارگان و دادگستری بیست و هشتمین ارگان است؛ بنابراین ۲۶ ارگان دیگر باید در این زمینه همکاری داشته باشند.
وی افزود: بیکاری افراد معضل و بهانه‌ای برای دزدی است. در نتیجه یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند از این موضوع تا حدودی جلوگیری کند ایجاد اشتغال برای افراد است.
سرهنگ مجدی با اشاره به تاریکی کوچه‌ها گفت: بعضی خیابان‌های احمدآباد مانند رضا خیلی تاریک است که نیازمند همکاری شهرداری و اداره برق است. وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر گشت آشکار گشت شخصی نیز انجام می‌شود. به کارگیری نیروی داوطلب برای پلیس افتخاری بدون ضابطه تأثیری نخواهد داشت.
نماینده کلانتری احمدآباد خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب که می‌تواند در شورای اجتماعی محلات رقم بخورد، این است که در جلسات آن پایگاه‌های بسیج هم حضور داشته باشند. به طور قطع حضور آن‌ها در جلسات نقش مثبتی در حفظ امنیت خواهد داشت.
وی افزود: پایگاه‌های بسیج در محلات ظرفیت خوبی محسوب می‌شوند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات خوبی به ما ارائه دهند و در حوزه فرهنگی نیز کمک کنند.
سرهنگ مجدی تأکید کرد: بیشترین مشکل محله احمدآباد فضای مجازی است. کلاهبرداران با عناوین مختلف از احساسات افراد سوءاستفا ده می‌کنند. این موضوع در محله خیلی اتفاق می‌افتد و خانواده‌ها فکرش را هم نمی‌کنند که فرزندانشان در فضای مجازی با چه مشکلاتی ممکن است رو به رو شوند.
وی با اشاره به موضوع بدحجابی بیان کرد: بیشتر افراد بی‌حجاب بومی محل نیستند، بلکه از محله‌های دیگر به اینجا می‌آیند. حضور این ناهنجاری‌ها در محل شکل نامناسبی را ایجاد کرده است.
سرهنگ مجدی افزود: در حال حاضر بیش از آنچه به امنیت خانه‌ها توجه شود به زیبایی و نمای خانه‌ها توجه می‌شود. بر این اساس ما در هر ساعتی از شبانه‌روز حاضر به آموزش شهروندان هستیم. ضمن اینکه می‌توانیم بنر‌های حفاظتی در بحث گوشی‌قاپی را نیز برای نصب در محل ارائه دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->